Po kliknięciu w niebieski punkt na wykresie zobaczą Państwo zmianę jaka nastąpiła dla danego wskaźnika od 2020 r.
Wskazać należy na dobrą pozycję edukacji w Podkowie Leśnej w porównaniu do miast w grupie porównawczej. W analizowanym okresie Miasto nadal utrzymało pozycję lidera pod względem współczynnika skolaryzacji szkolnej oraz przedszkolnej. Na pozycję lidera wysunęło się również średnimi wynikami ósmoklasisty zarówno z języka polskiego (79%) jak i z matematyki (78%). Wyżej wymienione wskaźniki potwierdzają zatem wysoki poziom nauczania.
W zakresie finansowania oświaty wskazać należy na wzrost wydatków bieżących jaki nastąpił w latach 2022-2024 r., zwłaszcza na wychowanie przedszkolne zarówno w przeliczeniu na 1 przedszkolaka, jak i na 1 oddział. Te wskaźniki usytuowały Podkowę Leśną w niesprzyjającej sytuacji. Nieco lepiej Miasto wypada na tle grupy w zakresie poziomu wydatków z budżetu na szkoły podstawowe w przeliczeniu na 1 ucznia oraz w przeliczeniu na oddział, ale i tu na tle grupy sytuacja jest co najwyżej przeciętna. Uwagę władz należy zwrócić jeszcze na położenie wskaźnika obrazującego średnią wielkość oddziału przedszkolnego, którego pozycja jest również niesprzyjająca. Należy jednak podkreślić, że wyniki nauczania rekompensują ponoszone nakłady na edukację i prowadzona przez Miasto polityka w zakresie edukacji daje wymierne rezultaty.