Głównym zadaniem realizowanym w obszarze oświaty jest zapewnianie uczniom jak najlepszych warunków i możliwości do indywidualnego rozwoju oraz stałego pogłębiania wiedzy. Miasto Podkowa Leśna wykonuje zadania w tym zakresie, realizując jednocześnie następujące programy:
Lokalny Program Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży Miasta Podkowa Leśna,
Program osłonowy w ramach wieloletniego rządowego programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2024-2028,
Gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii w Mieście Podkowa Leśna na 2022-2025.
Szczegółowe informacje znajdują się w części raportu dotyczącej realizowanych polityk, programów i strategii.
Liczba dzieci objętych nauczaniem przedszkolnym
Liczba dzieci w wieku 3-6 lat z terenu miasta objęta wychowaniem przedszkolnym w placówkach prowadzonych przez miasto.
Współczynnik skolaryzacji przedszkolnej (średnia 3 letnia)
Wskaźnik określa stosunek liczby dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-6 lat w placówkach prowadzonych przez miasto w ogólnej liczbie dzieci w tym wieku z terenu miasta.
Średnia liczebność oddziałów w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
Średnia liczba etatów nauczycielskich na oddział w SP
Wskaźnik określa ilu nauczycieli przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
Liczba dzieci w szkołach podstawowych
Współczynnik skolaryzacji w szkołach podstawowych (średnia 3 letnia)
Wskaźnik określa jaki odsetek dzieci objętych obowiązkiem szkolnym pobiera naukę w szkole podstawowej.
Liczba uczniów na etat nauczycielski w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada na 1 etat nauczycielski w szkole podstawowej.
W 2024 r. Miasto Podkowa Leśna prowadziło:
Szkołę Podstawową im. Bohaterów Warszawy w Podkowie Leśnej,
Przedszkole Miejskie im. Krasnala Hałabały w Podkowie Leśnej.
W 2024 r. nie funkcjonował żaden żłobek publiczny.
Struktura szkoły podstawowej i przedszkola w roku szkolnym 2023/2024
Kadra nauczycielska oraz pracownicy administracji i obsługi
94
Liczba zatrudnionych pracowników ogółem w 2024 r.
72
Liczba zatrudnionych nauczycieli
w 2024 r.
22
Liczba zatrudnionych pracowników administracji i obsługi w 2024 r.
Kadra nauczycielska oraz pracownicy administracji i obsługi
Nauczyciele w Podkowie Leśnej wg stopnia awansu zawodowego
W 2024 r. liczba nauczycieli wg stopnia awansu zawodowego kształtowała się następująco:
nauczyciele początkujący - 30 os. (41% ogółu),
nauczyciele mianowani - 12 os. (16% ogółu),
nauczyciele dyplomowani - 30 os. (42% ogółu).
Obsługę jednostek oświatowych prowadzonych przez Miasto Podkowa Leśna, zgodnie ze swoim statutem, prowadzi Centrum Usług Wspólnych Miasta Podkowa Leśna. Ogólny zakres prowadzonych działań obejmuje obszary:
finansowy,
rachunkowy,
prawny,
administracyjno-organizacyjny.
projekty realizowane w 2024 r.
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Warszawy w Podkowie Leśnej
Zgodnie z kierunkami działań oświatowych w roku szkolnym 2023/2024 w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Podkowy Leśnej realizowano podstawowe kierunki wyznaczone przez Ministra Edukacji Narodowej oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Jednocześnie Szkoła Podstawowa w Podkowie Leśnej wyznaczyła własne priorytetowe zadania, które starała się realizować, monitorować i analizować.
NOWATORSKIE ROZWIĄZANIA DYDAKTYCZNE
Oddział dwujęzyczny - zaplanowano na rok szkolny 2024/2025 otworzenie w Szkole kolejnego oddziału dwujęzycznego:
Oddział dwujęzyczny w szkole podstawowej to nie tylko nauka języka obcego, ale przede wszystkim inwestycja w przyszłość dziecka. Uczniowie, którzy uczą się w takim oddziale, zyskują szereg korzyści, które wykraczają daleko poza umiejętność swobodnego posługiwania się językiem obcym.
Przede wszystkim, dwujęzyczność stymuluje rozwój mózgu. Badania pokazują, że dzieci dwujęzyczne mają lepiej rozwinięte funkcje poznawcze, takie jak koncentracja, pamięć i zdolność rozwiązywania problemów. Uczą się szybciej i łatwiej przyswajają nową wiedzę, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce.
Oddział dwujęzyczny to także szansa na poznanie innej kultury. Uczniowie mają kontakt z literaturą, sztuką i historią krajów, w których używa się danego języka. To poszerza ich horyzonty i uczy tolerancji. Dzięki temu stają się bardziej otwarci na świat i rozumieją różnorodność kulturową.
Nowatorskie nauczanie matematyki według zaleceń profesora Wojciecha Guzickiego:
Na rok szkolny 2024/2025 zaplanowano nową organizację pracy jeśli chodzi o nauczanie matematyki. Zdecydowano o nauczaniu matematyki w mniejszych grupach (do 17 osób). Umożliwi to zarówno lepsze warunki do pracy dla uczniów zdolnych jak i zwiększy ogólnie komfort pracy wszystkich uczniów jeśli chodzi o nauczanie matematyki.
Podział matematyki na grupy nie jest przypadkowy, lecz wynika z naturalnej potrzeby systematyzowania i porządkowania wiedzy. Matematyka jest dziedziną rozległą i złożoną, a jej rozwój na przestrzeni wieków doprowadził do powstania wielu specjalistycznych obszarów. Podział ten ma na celu ułatwienie zrozumienia i zgłębiania poszczególnych zagadnień, a także umożliwienie efektywnego wykorzystania matematyki w różnych dziedzinach nauki i techniki.
Przede wszystkim, podział matematyki pozwala na lepsze zrozumienie relacji między poszczególnymi dziedzinami. Na przykład, algebra i geometria, choć na pierwszy rzut oka wydają się odrębne, są ze sobą ściśle powiązane. Algebra dostarcza narzędzi do opisu i analizy obiektów geometrycznych, a geometria dostarcza intuicji i wizualizacji dla pojęć algebraicznych.
Podział na grupy umożliwia również bardziej efektywne nauczanie i uczenie się matematyki. Uczniowie mogą skupić się na konkretnych obszarach, które ich interesują lub które są im potrzebne w dalszej edukacji lub pracy zawodowej. Ułatwia to zrozumienie i przyswajanie trudnych koncepcji, a także pozwala na rozwijanie specjalistycznych umiejętności.
Ponadto, podział matematyki jest niezbędny w badaniach naukowych i technologicznych. Różne dziedziny matematyki są wykorzystywane w różnych obszarach nauki i techniki. Na przykład, analiza matematyczna jest kluczowa w fizyce i inżynierii, statystyka w medycynie i ekonomii, a teoria liczb w kryptografii i informatyce. Specjaliści z różnych dziedzin matematyki współpracują ze sobą, aby rozwiązywać złożone problemy i rozwijać nowe technologie.
Wreszcie, podział matematyki odzwierciedla naturalny rozwój tej dziedziny. Nowe teorie i koncepcje matematyczne często prowadzą do powstania nowych obszarów badań. Podział ten jest więc dynamiczny i ewoluuje wraz z rozwojem matematyki.
Opieka nad dobrostanem Uczennic i Uczniów Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Podkowie Leśnej:
Uczniowie klas 1-3 od lat realizują program Przyjaciele Zippiego. Jest to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi.
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – ponieważ w ostatnich latach wzrosła nasza świadomość w tej tematyce, potrafimy w otwarty sposób rozmawiać o naszym dobrostanie oraz emocjach. Dzisiejszego dnia przypomnijmy sobie jak dbać o zdrowie psychiczne nasze i naszych dzieci. Gabinet psychologiczno-pedagogiczny przygotował plakaty i ulotki informacyjne dla Rodziców
W grudniu 2024 r. Szkoła wdrożyła program RESQL. RESQL, stworzony przez naukowców z Uniwersytetu SWPS, to innowacyjny system wspierający szkoły w walce z przemocą rówieśniczą. Jego unikalność polega na kompleksowym podejściu, angażującym całą społeczność szkolną: uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców. Głównym elementem systemu jest aplikacja mobilna, która umożliwia uczniom anonimowe zgłaszanie przypadków przemocy. To bezpieczne narzędzie zachęca młodych ludzi do mówienia o problemach, których często wstydzą się lub boją się zgłosić w tradycyjny sposób. RESQL to jednak nie tylko aplikacja. To także bogaty program edukacyjny, obejmujący szkolenia dla kadry pedagogicznej i scenariusze lekcji wychowawczych. Nauczyciele otrzymują narzędzia i wiedzę, które pozwalają im skutecznie reagować na przemoc i budować pozytywny klimat w szkole. System wspiera również dyrektorów, dostarczając im narzędzi do monitorowania zgłoszeń i koordynowania interwencji. Dzięki temu mogą oni szybko i skutecznie reagować na problemy, zapewniając bezpieczeństwo swoim uczniom. RESQL to efekt wieloletnich badań i współpracy z młodzieżą, nauczycielami i rodzicami. Jego skuteczność została potwierdzona w wielu szkołach w całej Polsce, gdzie system pomógł w redukcji przemocy rówieśniczej i poprawie atmosfery.
W szkole przeprowadzono szereg warsztatów integracyjnych, a także dotyczących cyberprzemocy i zagrożeń współczesnego świata.
PROJEKTY NAUKOWE
Zimna Woda:
Wraz z Zakładem Hydrologii, Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, oraz przy współpracy z Liceum Ogólnokształcącym nr 60 w Podkowie Leśnej Szkoła realizuje projekt naukowy Zimna Woda, którego celem jest ocena jakości wody – Zimnej Wody (dopływ Rokitnicy). Uczestnicy projektu brali na przykład udział, pod okiem studentów Wydziału Geografii, w ocenie jakości wody na podstawie makrobezkręgowców.
Elektoforeza DNA:
Klasa 7b uczestniczyła w wyjątkowo interesujących warsztatach „Analizy restrykcyjna i elektroforeza DNA” prowadzonych przez dr. Michała Dmowskiego. Elektroforeza jest techniką rozdziału fragmentów DNA (ale też RNA, czy białek) z zastosowaniem prądu elektrycznego. W czasie warsztatów Uczniowie przeprowadzili trawienia różnymi enzymami restrykcyjnymi dwóch plazmidów. Rozdział elektroforetyczny pozwolił rozdzielić fragmenty uzyskane w wyniku cięcia cząsteczek plazmidowego DNA. W zależności od użytego enzymu, dla każdego plazmidu uzyskaliśmy inny wzór prążków w żelu. W przypadku enzymu PvuII tnącego plazmid „#2” w czternastu miejscach uzyskaliśmy produkty niepełnego cięcia, czyli cząsteczki stanowiące połączenie dwóch sąsiadujących fragmentów.
Misja na Marsa – wykład naukowy:
3 czerwca 2024 odbył się w naszej szkole wykład specjalny poprowadzony przez byłego Szefa Programów Kosmicznych w NASA, kapitana Davida Lehmana. Niezwykle ciekawy wykład pt. „Mars. Podbój i próby kolonizacji” przybliżył uczniom tematykę związaną z przygotowaniem misji na Marsa oraz budową samej planety. Było to bardzo inspirujące spotkanie dla naszych uczniów.
Wydarzenie odbyło się z udziałem Monique Chmielewskiej-Lehman, polskiej artystki zajmującej się tkaniną i gobelinem, córki wybitnego rysownika, autora kultowych komiksów „Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego.
Techniki uczenia się:
Od kilku lat uczniowie klas szóstych i siódmych biorą udział w warsztatach poświęconych technikom uczenia się i zapamiętywania. Dzięki tym warsztatom dowiedzieli się, czym jest motywacja i jakie są jej składowe, z jakich elementów powinna składać się dobra notatka wizualna. Wśród technik uczenia, o których była mowa w trakcie warsztatów, pojawiły się m.in. haki myśli, pomodoro, kolorowe notatki, opis twórczy, technika budowania dialogów.
Archeolog, który ocalił skarby starożytnego świata:
Profesor Kazimierz Michałowski to najwybitniejszy polski egiptolog. Od czasów jego prac wykopaliskowych wkładu polskiej archeologii w osiągnięcia nauki światowej nie da się przecenić. Był wychowawcą wielu pokoleń znanych i cenionych na świecie uczonych. Z tej okazji odbył się wykład naukowy pt. „Archeolog, który ocalił skarby starożytnego świata”, który poprowadził dr Wojciech Ejsmond, – absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i pracownik Instytutu Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych Polskiej Akademii Nauk, kierownik badań archeologicznych w Gebelein (południowy Egipt) i współkierownik Warsaw Mummy Project. Wykład został zorganizowany dla całej społeczności podkowiańskie, także dla uczniów z innych szkół.
INNE PROJEKTY
Dzień otwarty dla kandydatów– społeczność szkolna zaprosiła przyszłych kandydatów i ich rodziców na dzień otwarty w szkole.
Projekty matematyczne – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej kontynuują realizację w klasach 1-3 projektów matematycznych we współpracy z Uniwersytetem Dzieci oraz program matematyczny „Karty Grabowskiego”. Celem projektu jest wzrost kompetencji matematycznych uczniów klas 1-3.
Projekty ekologiczne – uczniowie szkoły wzięli udział w szeregu projektach ekologicznych prowadzonych wychowawców klas ucząc się czym jest zrównoważony rozwój, zmiany klimatu, różnorodność biologiczna i właściwe wybory konsumenckie.
Projekty aktywizujące społeczność szkolną – szkoła zrealizowała dużo drobnych projektów aktywizujących społeczność szkolną, z których najpopularniejszym był „Poznaj swojego nauczyciela”. Uczniowie rozpoznawali swoich nauczycieli ze zdjęć z dzieciństwa. Odbył się także „Konkurs talentów Eurowizja”, podczas którego dzieci prezentowały swoje umiejętności: śpiewały, tańczyły, grały na instrumentach.
Projekty podkowiańskie – szkoła na szeroką skalę realizuje projekty podkowiańskie, promuje i uczestniczy w lokalnych imprezach.
Projekty pro społeczne – wolontariusze Szkoły zawsze angażują się w projekty miejskie, a w szczególności w działania na rzecz WOŚP
Międzynarodowy Dzień Języka Polskiego – dzień ustanowiony przez UNESCO aby podkreślić różnorodność kulturową i językową świata. Z tej okazji odbyło się w szkole szereg projektów językowych, takich jak: „Czytelnicza lista przebojów”, Mistrz Ortografii i zabawy językowe.
Konkursy – szkoła zorganizowała ogromną liczbę konkursów biorąc pod uwagę różne zdolności uczniów. Były konkursy naukowe, kuratoryjne, przedmiotowe, konkurs fraszka, konkursy plastyczne a także konkursy dostosowane do wieku i możliwości uczniów o zasięgu lokalnym, wojewódzkim i ogólnopolskim. W wielu konkursach brały udział także uczniowie cudzoziemscy.
PROJEKTY KULTURALNE
Polskie kino młodego widza: w ramach projektu „Polskie kino młodego widza 2024” uczniowie klas 6-tych byli dzisiaj (25.10) w CKiO na filmie „Za niebieskimi drzwiami”. Uczniowie mieli niezwykłą okazję spotkania ze scenarzystką i osobą zaangażowana w tworzenie filmu- Panią Katarzyną Gacek.
Uczniowie klasy 5b, w ramach rozwijania swoich zainteresowań teatralnych, przygotowali przedstawienie oparte na micie o Demeter i Korze. Efekt kilkutygodniowej pracy zaprezentowali swoim rodzicom w dniu 21 maja 2024 r. Powszechnie znaną historię o bogini Demeter i porwanej przez Hadesa Korze wzbogacili przygotowanym przez siebie układem tanecznym – tańcem kwiatów.
Spotkanie z Małgorzatą Strzałkowską – poetką, ilustratorką, autorką opowiadań i tekstów piosenek. Drugoklasiści mieli okazję wysłuchać kilku wierszy w wykonaniu autorki. Zostali też zasypani ciekawostkami dotyczącymi etymologii niektórych polskich wyrazów i opowieściami na temat niecodziennych spotkań poetki ze zwierzętami m.in. gołębiem Grzesiem czy nietoperzem w centrum Warszawy. Autorka podzieliła się z młodymi czytelnikami wieloma przemyśleniami na temat przyrody i otaczającego świata.
Śladami bohaterów „Kamieni na Szaniec”: uczennice i uczniowie klas ósmych, wybrali się na wycieczkę śladami bohaterów lektury Kamienie na Szaniec. Była to nie tylko fantastyczna lekcja historii i patriotyzmu, ale też doskonale powtórzenie przed egzaminem ósmoklasisty.
70-LAT I WIĘCEJ – WIELKIE UROCZYSTOŚCI NA TERENIE SZKOŁY Z OKAZJI JEJ POWSTANIA (RELACJA)
"19 października 2024 r. w Szkole odbyła się uroczystość „70 lat i więcej”, czyli ponad 70 lat istnienia Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Podkowie Leśnej. Na uroczystość przybyli Burmistrzowie Miasta Podkowa Leśna, tej i poprzednich kadencji, Członkowie Rady Miasta, Absolwenci, Rodzice, Uczniowie, Mieszkańcy i Przyjaciele Szkoły. Dzięki pomocy Komitetu Organizacyjnego, Nauczycieli, Wicedyrektorów, Pracowników Szkoły i Uczniów przybliżyliśmy gościom zarówno historię szkoły, jak i jej teraźniejszość
Przypomnieliśmy pierwsze ślubowanie Uczennic i Uczniów Szkoły, p. Anna Berenika Siwirska, Andrzej Klimczyk i Klara Kopcińska stworzyli film o szkole, w którym wystąpiło zarówno wielu absolwentów jak i obecnych uczniów. Harcerze, którzy od lat są ze szkołą związani, uświetnili naszą uroczystość i zaśpiewali piosenkę „Warszawskie Dzieci” pod kierunkiem naszego Absolwenta, Lecha Skowrona. Uczniowie klasy 6b (Marysia Pempel, Marysia Sadurę, Kalina Skajewską, Antek Bańko, Adam Mianowski i Janek Pioterczak) pod kierunkiem p. Iwony Grabowskiej Gralak, naszego nauczyciela j. polskiego i biblioteki, oraz przy współpracy naszej absolwentki i pisarki p. Katarzyny Gacek, przygotowali przedstawienie, które przypomniało światowej sławy Podkowianinina, archeologa i patrona naszego gimnazjum – profesora Kazimierza Michałowskiego pt. „Lekcja z panem profesorem Michałowskim” Dzięki naszym Nauczycielom - Ani Kępińskiej, Karolinie Sadowskiej, Basi Zielińskiej-Ziarek i Grażynie Zabłockiej oraz Uczniom z klasy 8c - Ali Tryzno, Kaziowi Traczowi, Gabrysi Mazurkiewicz, Marysi Kowalewskiej i Zosi Kapitan – nasi goście mogli usłyszeć jakim doświadczeniem dla nas jest pomoc uczniom z doświadczeniem migracyjnym, którzy czasem na dłużej, a czasem tylko na chwilę uczą się w naszej szkole. Pokazaliśmy, że to dla nas zaszczyt i wyróżnienie móc towarzyszyć naszym uczniom z w ich edukacyjnej podróży. Uroczystość uświetniły także występy uczniów (przygotowane przez Beatę Podkowińską i Weronikę Wiltos), dzięki którym nasi goście mogli zobaczyć, jak wielu utalentowanych uczniów chodzi do naszej szkoły. I tak zatańczyły Róża Serwińska, Blanka Stefańska, na pianinie zagrał Jeremi Ołpiński, pięknie zaśpiewała Ana Atanasow, z zwieńczeniem tej części uroczystości był występ duetu - Maurycy Jankowski – Lekszycki i Weronika Wiltos (nauczyciel muzyki), którzy razem wykonali utwór Roma.
Dzięki wspaniałym ludziom, panu Witoldowi Cisło, polskiemu kompozytorowi, multiinstrumentaliście, mieszkańcowi Podkowy Leśnej, panu Robertowi Zaporze, poecie, tekściarzowi, piosenkarzowi oraz Weronice Wiltos, flecistce i nauczycielowi muzyki w naszej Szkole nastąpiło prawykonanie hymnu naszej Szkoły „My, uczniowie z Miasta Ogrodu”, a pani Burmistrz Magdalena Eckhoff odsłoniła tablicę pamiątkową."
Przedszkole Miejskie im. Krasnala Hałabały w Podkowie Leśnej
W 2024 r. nauczyciele wraz z dziećmi realizowali ogólnopolskie programy edukacyjne:
W marcu 2024 dzieci z grupy „Sowy” brały udział w programie edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”. Był to cykl zajęć profilaktycznych i uświadamiających dzieciom szkodliwość palenia papierosów,
Styczeń – czerwiec 2024 „ Mała fabryka eksperymentów” - grupa „Jeże”,
Styczeń - czerwiec 2024 „Sztuka emocji”- grupa „Wiewiórki”,
Styczeń - czerwiec 2024 „Mogę sam- doświadczam, poznaję, rozumiem , zapamiętuję” - grupa „Krasnale”,
Styczeń - czerwiec 2024 dzieci z grupy „Sowy” przy współpracy z PSSE w Grodzisku Mazowieckim brały udział w programie „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”,
Styczeń - grudzień 2024 „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w Zuchy”- grupa „Zajączki”,
Wrzesień - grudzień 2024 „Na tropie zdrowego odżywiania”- grupa "Krasnale",
Wrzesień - grudzień 2024 „Mała fabryka eksperymentów" - grupa "Sowy",
Wrzesień – grudzień 2024 „Gramy zmysłami" - grupa "Krasnale",
Wrzesień - grudzień 2024 „W zdrowym ciele, zdrowy duch, wie to każdy mały zuch”- grupa "Wiewiórki",
Wrzesień - grudzień 2024 „Kreatywna matematyka" - grupa "Jeżyki",
Wrzesień - grudzień 2024 „Ogólnopolski Program edukacji zdrowotnej „Klub mleczaka" - grupa "Jeżyki",
Luty 2024 - program profilaktyczny „Cukierki” finansowany przez OSP w Podkowie Leśnej- grupa "Sowy".
Ważne wydarzenia z życia przedszkola w 2024 r.:
W styczniu 2024 r. w każdej grupie wiekowej odbyła się Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dzieci recytowały wiersze, śpiewały piosenki, tańczyły oraz przygotowały i wręczyły własnoręcznie robione upominki,
2 lutego odbył się Bal Karnawałowy,
6 lutego - Dzień Bezpiecznego Internetu,
17 lutego - Dzień Kota,
21 marca - „Zielony Dzień”. Każde dziecko w tym dniu miało na sobie coś zielonego. Przedszkolaki ze swoimi wychowawczyniami i przygotowanymi gaikami udały się na spacer ulicami miasta, aby powitać Panią Wiosnę,
27 marca - Dzień Teatru,
Marzec - Kiermasz Wielkanocny - przedszkolaki z każdej grupy w przedszkolu wykonywały z nauczycielami piękne ozdoby świąteczne, które następnie zostały wystawione na sprzedaż. Dochód ze sprzedaży został przeznaczony na fundusz Rady Rodziców Przedszkola,
2 kwietnia - Dzień Świadomości Autyzmu,
Z okazji Dnia Zdrowia obchodzonego 7 kwietnia 2024 r.- wizyta ratownika medycznego, który opowiedział o swojej pracy oraz przeprowadził szkolenie z zakresu pierwszej pomocy,
Kwiecień - Światowy Dzień Ziemi - przedszkolaki brały udział z zajęciach kształtujących postawę proekologiczną, wykonały grupową pracę plastyczną (plakat „Jak dbać o Ziemię?"). Nauczyciele prowadzili cykl zajęć związanych z ochroną środowiska naturalnego, oszczędzaniem wody, ochroną zwierząt, segregacją odpadów, podczas których dzieci wzbogaciły swoją wiedzę dotyczącą potrzeby dbania o wspólny świat,
2 maja - Dzień Flagi,
4 maja - Dzień Strażaka. Wizyta strażaków, którzy przyjechali prawdziwym wozem strażackim,
9 maja - Dzień Europy,
19 maja - Dzień Dobrych Uczynków,
Maj - Uroczystość z okazji Dnia Rodziny. Dzieci recytowały wiersze, śpiewały piosenki , tańczyły oraz przygotowały i wręczyły własnoręcznie robione upominki,
Maj - dzięki współpracy z Biblioteką Publiczną w przedszkolu odbyło się spotkanie autorskie z p. Przemysławem Wechterowiczem, autorem książek dla dzieci. Gość opowiadał dzieciom o swojej twórczości, podpisywał także książeczki, które zakupiły dzieci. W spotkaniu uczestniczyły dzieci z grup Jeże, Krasnale, Sowy,
Z okazji Dnia Dziecka, w każdej grupie zostały przeprowadzone wesołe zabawy, gry terenowe, zabawy sportowe z Acrofamily. Nie zabrakło także lodów,
13 czerwca - Piknik Rodzinny - zorganizowane na terenie grodu przedszkolnego gry i zabawy, fotobudka, malowanie twarzy, tatuaże, poczęstunek przygotowany przez rodziców,
Czerwiec - dzieci z grup Krasnale i Sowy odwiedziły Samorządową Szkołę w Podkowie Leśnej,
Uroczyste Zakończenie Roku Przedszkolnego. W czerwcu 2024 r. w dwóch najstarszych grupach w przedszkolu („Krasnale” i „Sowy”) odbyło się Uroczyste Pożegnanie Przedszkola. Dzieci zaprezentowały inscenizację „Królewna Gburka” , w której nie zabrakło wielu piosenek i tańców. w tym „Poloneza” Przedszkolaki otrzymały książeczki pamiątkowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz dyplomy,
W ostatnich dniach sierpnia odbyły się zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych. Podczas zajęć otwartych, dzieci poznały swoje przedszkole, panie, uczestniczyły we wspólnych zabawach,
15 września - Międzynarodowy Dzień Sportu - dzieci uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych wykorzystujących elementy rywalizacji,
20 września - Dzień Przedszkolaka - dzieci wesoło bawiły się z chustą animacyjną, tańczyły, śpiewały piosenki, malowały swoją koszulkę, pozowały do fotobudki,
27 września- Dzień Jabłka, przyrządzanie i degustacja naturalnych soków,
15 października - Dzień Patrona Przedszkola Krasnala Hałabały - dzieci z grupy „Jeże” przygotowały i zaprezentowały przedstawienie pt. „Z przygód Krasnala Hałabały”,
15 października - Pasowanie na Przedszkolaka - dzieci z grupy „Zajączki” zaprezentowały wiersze i piosenki oraz za pomocą symbolicznego pasowania ołówkiem zostały włączone przez Panią Dyrektor do grona przedszkolaków,
5 listopada - Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Była to okazja do przypomnienia dzieciom bohaterów ich ulubionych bajek, zwrócenia uwagi na wartości, jaki przekazują nam bajki. W tym dniu dzieci mogły przebrać się za postać z ulubionej bajki,
Obchody Narodowego Święta Niepodległości. W tygodniu poprzedzającym Narodowe Święto Niepodległości, przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach poświęconych naszej Ojczyźnie. Dzieci poznawały kulturę, tradycję i symbole narodowe. Wykonywały kotyliony w barwach ojczystych, flagi, godło Polski, które pięknie prezentowały się na przedszkolnej gazetce. Przedszkole włączyło się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. 8 listopada o godzinie 11.11 dzieci, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni wspólnie zaśpiewali czterozwrotkowy Hymn Narodowy,
20 listopada- Dzień Praw Dziecka,
25 listopada - Dzień Pluszowego Misia - dzieci mogły przynieść swoje maskotki do przedszkola. Dzieci opowiadały o swoich pluszowych misiach i wykonywały prace plastyczne na temat „Pluszowy miś”,
Grudzień - Spotkanie z Mikołajem, zabawy, zdjęcia, rozdanie upominków ufundowanych przez Radę Rodziców,
Grudzień - przygotowanie ozdób choinkowych, którymi udekorowano choinkę w Urzędzie Miasta Podkowa Leśna,
Grudzień - Kiermasz Bożonarodzeniowy - przedszkolaki z każdej grupy w przedszkolu wykonywały z nauczycielami piękne ozdoby świąteczne, które następnie zostały wystawione na sprzedaż. Dochód ze sprzedaży został przeznaczony na fundusz Rady Rodziców Przedszkola i zakup sprzętu terenowego,
15 grudnia - dzieci z grup „Krasnale” i „Sowy” zaprezentowały dla społeczności przedszkolnej oraz rodziców tradycyjne przedstawienie jasełkowe. Na przedstawienie zostały zaproszone dzieci wraz z opiekunami z przedszkola „Moje Przedszkole” w Podkowie Leśnej, seniorzy z Klubu Seniora w Podkowie Leśnej oraz goście, m.in. pani burmistrz Miasta Podkowa Leśna. Dzieci przygotowały także dla nich upominki świąteczne.